RIGA alkatrészek
A Riga mopedek gyártását 1965-ben kezdték meg a Sarkana Zwaigzne (Vörös Csillag) gyárban (hivatalos nevén RMZ - Riga Motozykl Zavod, jelentése: Riga Motorgyár), és a motorok a gyár székhelyéről, Lettország fővárosáról, Rigáról kapták nevüket. Az elgondolás szép volt: kismotorra ültetni a dolgozó népet a Szovjetunióban és a szocialista testvérállamokban is. Hosszas vajúdást és kísérletezést követően született meg a Riga 1-es modell. Mire igazi szériatermelésnek nevezhető mennyiséget tudtak előállítani, már Riga 3-asnak hívták, és ezt a típust kezdték a későbbiekben hazánkban is árusítani 1967-től.
Motorja 49,8 köbcentis, léghűtéses. A furat 38 mm, a löket 44 milliméter, teljesítménye 2-2,2 LE. A bejáratást követően 25:1 arányú keveréket igényelt, sebességváltója kétfokozatú, kézi kapcsolású. Sokak szerint ez volt a legkarakteresebb és talán legszebb Riga, szoknyás sárvédőivel, 19 colos kerekeivel és harmonikus, gömbölyded, már-már nőies formáival. Jellemző a szovjet járműgyártásra - és rengeteg példát tudnánk felhozni -, hogy lényegében ezt az 1968-as modellt módosítgatták, fejlesztgették egészen a nyolcvanas évek végéig.